Met de comfortabele Orange C7 HMB fiets je zorgeloos van A naar B. Dankzij het luxe Bosch zijdisplay heb je alle belangrijke informatie binnen handbereik. De Bosch middenmotor zorgt voor optimaal rijgedrag. Gemakkelijk veel kilometers maken op deze meest voordelige Orange e-bike.


7 versnellingen
Goed doseerbare en krachtige remmen
Bosch middenmotor
Purion zijdisplay
Klassiek Orange design

€ 2399.- incl zilveren accu

Lees meer: Gazelle orange c7 hmb

De krachtige Bosch middenmotor biedt bij heuvelachtig terrein optimale ondersteuning. Voel de wind door je haren en ga lekker toeren. Optimaal genieten!

 

Frame met optimale stabiliteit
Krachtige motor
Snel en krachtig remmen dankzij Magura
Verende zadelpen en voorvork

 

€ 2549.- incl zilveren accu

verkrijgbaar in 4 kleuren totaal

Lees meer: Gazelle orange c7 hmb

Licht fietsen krijgt een nieuwe definitie met de Orange C330 HMB. De slimme NuVinci N330 versnellingsnaaf schakelt namelijk traploos. Zo fiets je nooit meer in een te lichte of te zware versnelling en kun je ongestoord door blijven fietsen. Zeer stille e-bike met Bosch middenmotor.

 

Altijd in de perfecte versnelling met de NuVinci naafversnelling
Brede banden voor optimaal comfort
Extra krachtige en zeer stille Bosch middenmotor
Verlichting met extra krachtige lichtbundel voor nog meer zichtbaarheid
Keuze uit 3 accu's

 

€ 2699.- incl zilveren accu

€ 150.- meerprijs goud accu

€ 350.- meerprijs platina accu

Lees meer: gazelle orange c330 hmb

Actieradius van een elektrische fiets

De actieradius van uw elektrische fiets is de afstand die u met één volle accu kunt fietsen.
De actieradius wordt o.a. bepaald door de accu, het fietsgedrag van de berijder en de motor.
Verder bent u altijd afhankelijk van bijvoorbeeld de weersomstandigheden . Wij leggen u graag uit waar u rekening mee moet houden, zodat u zo ver mogelijk kunt fietsen met uw e-bike en niet met een lege accu komt te staan.
Zelf kunt u ook zorgen voor een zo groot mogelijke actieradius. U kunt dit o.a. doen door goed te schakelen.
Met een auto of gewone fiets rijdt u ook niet weg in de 5e versnelling, dus doe dit met een elektrische fiets ook niet. Dit kost de motor onnodig veel energie en kracht.
Houd ook rekening met de ondersteuningsstand. Rijd niet standaard met de hoogste elektrische stand als u dit niet nodig heeft en gebruik de eventuele gashendel sporadisch bij zeer steile heuvels.
Mocht u veel ondersteuning nodig hebben bij het fietsen, houd daar dan zeker rekening mee tijdens het kiezen van het aantal Wh van de accu.
Als uw bandenspanning op orde is dan ondervindt de fiets niet veel weerstand van het rollen over het wegdek. Ook dit zorgt ervoor dat u met een volle accu zoveel mogelijk kilometers kunt afleggen. Diverse testen laten zien dat u met de juiste bandenspanning wel tot 30% actieradius kunt winnen.
Alle invloeden die zorgen voor meer weerstand tijdens het fietsen, zorgen voor een verminderde actieradius. Tegenwind is bijvoorbeeld iets wat ervoor zorgt dat de motor meer kracht moet leveren om de fiets vooruit te laten gaan. Op een hobbelig wegdek ondervindt de fiets(band) meer weerstand dan op glad asfalt. Hierdoor kost het de motor meer energie om het gewenste aantal kilometers per uur te behouden.
Samenvattend kunnen we stellen dat er actieradiusfactoren zijn die u zelf kunt beïnvloeden en factoren die buiten uw macht liggen.

 

Lees meer: actieradius van een elektrische fiets in het algemeen

Middenmotor

Zorgt voor de meest stabiele fietservaring , mede door de lage plaatsing
motor in het midden
Voordelen van een e-bike met middenmotor
Middenmotoren zijn vaak krachtig en bieden daardoor veel ondersteuning
De fiets stuurt als een niet-elektrische fiets
De motorpositie heeft geen invloed op het vervangen van de wielen
Je ervaart een natuurlijke ondersteuning door aandrijving van de pedalen
De motor is voorzien van een rotatie- en trapkrachtsenso

Nadelen van een elektrische fiets met middenmotor
Een fiets met een middenmotor is duurder dan een elektrische fiets met een voorwiel- of achterwielmotor
Door de kracht op de ketting is het versnellingssysteem gevoeliger voor storingen
De motor is opgebouwd uit tandwielen en is niet geluidloos.


Voordelen voorwielmotor
Een elektrische fiets met voorwielmotor is goedkoper dan een fiets met een achterwiel- of middenmotor
Je ervaart de ondersteuning alsof je vooruit wordt getrokken
Een voorwielmotor is te combineren met zowel een naaf- als derailleurversnelling en alle soorten kettingkasten

Nadelen voorwielmotor
De fiets stuurt zwaarder door het extra gewicht in het voorwiel
Het is niet eenvoudig om de voorband van de fiets te vervangen of te plakken
Het gewicht van de fiets zit voornamelijk in het voorwiel, dit vergroot het sliprisico